Wat een schitterende toneelervaring met Halina Reijn als de absolute megaster. Ze ontving naast Pierre Bokma ook een terechte nominatie voor de toneelprijzen.
Misschien geen goede zakelijk leider; wel een uitmuntend regisseur…
Errug mooi!! Vooral na het zandstuk met de 4 vrouwen begon het erg sterk te worden. De humor was verrassend en goed geplaatst. Het einde was zeer aangrijpend en spectaculair. Al met al errug goed!! Verheug op de volgende voorstelling?
Dit was echt heel grappig.
Ik denk dat deze voorstelling leuker is als je eerder iets van die twee zag. Wat deden de stand-ins het goed zeg, qua beweging, maar ook qua stem. Vanaf moment één zag je de Wolf daar staan. Geweldig. Die gast die Kas speelde was ook wel leuk, maar die de Wolf deed… fantastisch.
Erg mooie zinnen ook weer. Leuke effecten. Erg fijne rol van Elders. Mooi gelach. Leuke wijn. Mooi auto-verhaaltje via de “walkie-talkie”.
Tomaat: iets te lang.
Na afloop hoorde ik iemand zeggen “Ik heb het maar uitgezeten, want ik vond het zo lullig om weg te gaan, maar ik vond er geen flikker aan”. Kan ik begrijpen, het is wel iets waar je van moet houden…
Heel interesant stuk, aangrijpend. Goede techniek van alle danser/danseressen. Vooral die kleine Spaanse.
Verleid door een briljante voorstelling van Ederveen 2 jaar geleden. Zelden zoiets slechts als dit gezien. Een aaneenschakeling van flauwe grappen en woordspelingen met een baard. “Discuzeuren” en “Als je pen het niet doet moet je even over het knobbeltje wrijven, dat helpt altijd”
In de pauze met vele anderen weggegaan. Vriendin is met kennissen blijven zitten want het kon nog komen. Zelfs toen gedichten uit de zaal (het interactieve deel) werden voorgelezen waarin het gebrekkige niveau van de voorstelling werd aangekaart, lachte een deel van het publiek uit volle borst. Deze voorstelling lijkt ‘s avonds in een melige bui bij een borrel in elkaar geflanst. 20 euro per kaartje. Een belediging voor de uitverkochte zalen. Een gewei voor de mensen die uit beleefdheid zijn blijven zitten. Of waren ze toch in slaap gevallen?
Ik ben diep onder de indruk en hoop dat zeer veel mensen deze voorstelling zullen zien en beleven. Zowel de choreografie als het decor en de dansers getuigen van groot talent. M.J. v. C.
Ik sluit mij hierbij volledig aan. Bravo!!!! M.L.
Eén gewei voor Halina Reijn en één gewei voor Jochum ten Haaf: prachtig acteerwerk. Met z’n tweeën hielden ze voor mij de voorstelling staande. Er werd op een mooie en passende manier gebruik gemaakt van videobeelden, chatsessies en sheets. Tomaatje is voor het niet kunnen vasthouden van de aandacht van een groot deel van het publiek, wat ook niet zo vreemd is bij een stuk van ruim 3 uur.
5 geweien en 1 piepklein tomaatje… De geweien gaan naar de acteurs (vooral Greidanus Jr, Elsie de Brauw en Chris Nietvelt), de kostuums, vooral de contrasten in het tweede deel, de muziek op het einde en het verhaal (in het bijzonder de verschillende thema’s die Rijnders aanhaalt). Het ene tomaatje is voor het publiek. Kan ik er iets aan doen dat ik ‘enkel’ 17 ben? Nee. Waarom krijg ik dan steeds het idee dat als ik naar een voorstelling ga, dat de trotse theaterganger even moet laten weten dat hij het beter weet, snapt, begrijpt. En vooral dat ik het niet zou begrijpen, laat iedereen gewoon zijn eigen avond beleven! Fascinerende avond.
Mooie voorstelling. Muziek vond ik beter/mooier dan het spel. Erg goeie muzikanten, en erg goeie bewegingen van ze.
Ria Marks vond ik ook wel aardig. In het begin dacht (lees: hoopte) ik dat het geluid zo zou blijven als ze aan de telefoon was, maar dat was helaas niet zo.
Tof licht op het einde.
Ja, Orkater blijft de moeite waard.