theaterpraat

De Appel wil buitenlands publiek

Toneelgroep De Appel gaat vanaf volgend seizoen publiek werven onder de circa 25.000 expats die in Den Haag wonen. Er komt een Engelstalige publiciteitscampagne en de groep overweegt voorstellingen met boventitels aan te bieden. In eerste instantie zullen vooral voorstellingen met veel dans en muziek onder de aandacht gebracht worden, zoals ‘Dans’ en ‘En God zag dat het goed was’. “Die voorstellingen zijn heel goed te volgen voor mensen die geen Nederlands begrijpen”, aldus een woordvoerder.
Samen met het Nederlands Dans Theater en het Residentie Orkest laat De Appel nu onderzoeken in hoeverre expats hun tijd nu al besteden aan kunst en cultuur. De buitenlandse werknemers zijn over het algemeen 35 tot 45 jaar, met een goede opleiding en baan. Het initiatief van De Appel past in het beleid van de gemeente Den Haag om internationaal aantrekkelijker te worden. (NRC, 31/5/05)

Moose op 01/06/2005 - 23:00  
meer over De Appel, Den Haag, publiciteitsstunts