theaterpraat

Broadway begint reclamecampagne

De theaters op Broadway zijn een grote reclamecampagne begonnen om toeristen en anderen tot een bezoek aan hun shows te verleiden. De verkoop van kaartjes is sinds de aanslagen van 11 september met 7 procent gedaald.
Toeristen die tot 16 januari meer dan 500 dollar (550 euro) uitgeven in een groot aantal winkels, restaurants en musea, krijgen gratis toegang tot musicals en andere voorstellingen in het New Yorkse theaterdistrict. De gemeente New York heeft voor de actie 2,5 miljoen dollar uitgetrokken. Zij heeft 50.000 kaartjes ingeslagen. Daarvan zijn 16.000 gegeven aan liefdadigheidsinstellingen en mensen die na de aanslag op het World Trade Center bij het reddingswerk waren betrokken.
Het gebrek aan belangstelling de afgelopen maanden leidde ertoe dat diverse voorstellingen, waaronder de musical ‘Kiss Me Kate’, voortijdig werd afgebroken. Normaal is eind december al de helft van alle zitplaatsen in de theaters voor januari en februari gereserveerd. Nu gold dat voor slechts 15 procent van alle plaatsen. (ANP, 4/1/02)

zie ook: Theaters Broadway in problemen na aanslag

Moose op 04/01/2002 - 00:00  
meer over 11 september, Broadway, publiciteitsstunts