theaterpraat

Bedrijven lopen niet warm voor Culturele Hoofdstad

Paul Nouwen, vroeger topman bij Nationale Nederlanden en de ANWB, is voorzitter van de Stichting Rotterdam 2001 Culturele Hoofdstad van Europa. Hij moet het bedrijfsleven warm maken voor het evenement, en dat is niet makkelijk. Zo kort na Sail en Euro 2000 is de koek een beetje op. Toch gaat het goed: het doel is om 17 miljoen bij elkaar te krijgen, het rijk en de gemeente leggen een zelfde bedrag op tafel. “We zitten nu tegen de 16 miljoen aan, maar bijna alle bedrijven willen wel een tegenprestatie”, aldus Nouwen. Het zijn weer de grote namen die het evenement dragen. “Als je het MKB hoort, dragen ze de hele economie in Nederland, maar daar heb ik in in de sponsoring weinig van gemerkt.” (AD, 24/10/00)

zie ook: Ook toneel bij Rotterdam Culturele Hoofdstad

Moose op 23/10/2000 - 23:00  
meer over Culturele Hoofdstad van Europa, Rotterdam, sponsoring