oude meuk

Forum

Als u een bijdrage aan het forum wilt doen moet u een geregistreerde Mooser zijn. Registreren is eenvoudig en gratis

Log in of Registreer


Theatertrends 2008?

Hoog tijd voor een nieuw topic Trends in 2008!
Ik gooi een balletje op: religie in het algemeen en Christendom in het bijzonder. Niet als onderliggende of subtiel verweven thematiek maar echt op de voorgrond.
Voorbeelden:
'Tourniquet' - Abattoir Fermé
'Joe's Ark' - De Roovers
'Vrede op aarde...' - Monk & Ontroerend Goed
'J6, Mistero Buffo' - Vrienden van de Dansmuziek
'Zekket' - Sabri Saad el Hamus
'Winterverblijf' - Lotte van den Berg/Toneelhuis
'Kamp Jezus' - Wunderbaum
'Tien geboden' - NTGent

...

Of vinden jullie dit alles wat al te obvious om van een heuse trend te kunnen spreken?


ps: deze post staat ook al onder Simbers topic van vorig jaar, maar dat leest natuurlijk geen hond ;-)
Sara 23/01/2008 21:58

2 Reactie(s):

Re: Theatertrends 2008?

hmm, ik zie juist veel (makkelijke?) kritiek op religie en de daarbij horende dogma's. In reactie op discussie over vrijheid van meningsuiting/moord op Theo/Deense cartoons/radicalisering/invloed van CU op regeringsbeleid...???
Sara (26/01/2008 15:42)

Re: Theatertrends 2008?

Hihi, had het wel gelezen hoor, maar dit is idd een betere plek.

Je hebt volkomen gelijk: 07/08 is het seizoen van het reli-theater. Al die dertigers die door hun a-religieuze baby-boom-ouders zijn opgevoed, zijn nu allemaal op zoek naar troost, inzicht en zieleheil. Theater als laatste plek van samenkomst. Ik denk dat dit nog wel een tijd blijft.

Ook is er dit jaar iets met komieken en komedies: Wuivend Graan, Lang en Gelukkig, Freek die serieus gaat, Sibbel die regisseert, Teeuwen die het verder van huis zoekt. Jaja, iets met theater dat weer ongehinderd grappig mag zijn en cabaret dat serieus genomen wil worden. Of zo. We spotten verder... ;-)
 Simber (25/01/2008 13:25)

terug naar het forum

praat mee

schrijf een mini